La nostra escola

La nostra història


El nostre centre és una escola jove, encara en pocs anys d'història.

Van començar a aixecar-lo a principis d'estiu de 2007. A l'inici del curs 2007/08 encara estava en construcció, per això les dues aules de P-3 que formaven part del centre es van ubicar en dos centres  educatius de la mateixa població. Una aula es trobava al CEIP Mestre Agustí Barberà i l’altra al CEIP Soriano Montagut.

El divendres dia 1 de febrer de 2008 es va signar l'entrega d'obra i el dilluns,  4 febrer de 2008 van començar les classes al nou centre. Va ser un gran dia tant per als alumnes com per als pares i mares i com no, per a l'equip docent que s'iniciava en aquesta nova etapa. Per fi s'obrien les portes de l'ESCOLA CONSOL FERRÉ, al Carrer Valentins 20-26 a Amposta.

En aquests pocs anys de vida hem experimentat un gran creixement, esdevenint a dia d'avui una escola de dos línies.


Consol Ferré, la mestra Consol,  va nàixer el 3 de febrer de 1921.
Va dedicar la seua vida a l’ensenyament i va viure els canvis en aquest camp, sempre amb la professionalitat i la dedicació que la va fer respectada per tots els xiquets i xiquetes que van passar per les seues classes.

Va començar a fer de mestra  a l’acadèmia Verdaguer, va ser cofundadora del col·legi Cervantes i més tard en entrar a l’ensenyament públic, després de passar per escoles de diversos llocs, va tornar a Amposta, primer al CEIP Miquel Granell quan estava ubicat al nostre parc i més tard al CEIP Soriano-Montagut on li va arribar el moment de la jubilació l’any 1985.

Enamorada de la seua professió, de la natura, de la seua llengua: el català, en definitiva enamorada de la vida, sabia transmetre la seua il·lusió i el seu respecte cap al seu alumnat i en general cap a tot el que l’envoltava.

Dona enèrgica amb inquietuds culturals i literàries, va escriure diversos contes i alguna novel·la on va saber transmetre la seua sensibilitat i i el seu amor per la bellesa de la seua terra.

Al març de 2007 ens va deixar, ja amb 85 anys, dedicats en cos i ànima a la seua professió: el magisteri i a les seues aficions: la natura i la literatura.

Ara la nova escola pública d’Amposta, la quarta de la nostra ciutat porta el seu nom. Gràcies senyoreta Consol per haver-nos deixat aquest bagatge humà tan important!



Claustre 2017-18

EQUIP DIRECTIU

Directora
Àngela Arrufat
 Cap d'estudis
Francesca Lamarca
 Secretaria
Joan Valls
 EDUCACIÓ INFANTIL


Tutora de P3 A
Encarna Chillón
Tutora de P3 B
Saida Casanova (Mª Carmen Ferreres)
 Tutora de P4 A
Neus Cid
Tutora de P4 B
Santi Martí
Tutora de P5 A
Paloma Geira
 Tutora de P5 B
 Montse Albacar
 
EDUCACIÓ PRIMÀRIA


Tutor de 1r A
  Josep Valls
Tutora de 1r B
Azahara Moyano
Tutora de 2n A
  Ana Nieto
Tutor de 2nB
David Galindo
Tutora de 3r A
Mª José Giné
Tutora de  3r B
  Carmina Talarn
Tutora de 4t A
 Sandra Solà
  Tutor de 4t B
Gerard César
 Tutor de 5t A
Guillem Riba
  Tutora de 5t B
  Paula Bayo
  Tutora de 5t C
Tere Margalef
 Tutor de 6t A
Emili Miralles
 Tutora de 6t B
Nines Casado




ESPECIALISTES



Educació especial
Melisa Martínez / Anna Barceló
Educació Física
Sandra Castell/Carles Garcia / Josep Valls /Joan Valls
Educació Musical 
Camil Burato / Àngels Casado
Anglès
Anna Mª Soler / Cristina Querol
  Religió
 Tània Geira
Educació plàstica
Silvia Franzoni
TEI
Imma Esteve


PERSONAL PAS


Administrativa
Victòria Forcadell
Conserge
Claudia González
  





   


NORMES D'ORGANITZACIÓ 
I FUNCIONAMENT DE CENTRE






  

Projecte Educatiu 



L’escola Consol Ferré som una escola pública, catalana, aconfessional, inclusiva, democràtica, coeducadora, fomentem:

La participació de tota la comunitat educativa, la sensibilització vers el medi natural i social.

Entenem l’educació com un procés integral que veu la persona com un ésser global.

Creiem en l’alumnat com a constructor dels seus propis aprenentatges.

Partim dels seus coneixements previs per a avançar cap a un aprenentatge significatiu.

Respectem els diversos ritmes d’aprenentatge.

Treballem per a l’assoliment de les competències bàsiques.

Fomentem l’aprenentatge funcional partint de la motivació.

Tenim en compte l’atenció inclusiva de la diversitat i la individualitat de cada persona.

La interacció social en la nostra escola és el motor de la comunicació i l’aprenentatge.


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada